joi, 23 august 2012

Romantic


Am scos din portbagaj scaunele pliante. Inca sunt transpirat de pe drumul lung la 42 de grade. Insa merit un Peroni de la rece. Dau pe gat jumatate de sticla si o infig in suportul de pahar. Cand ma asez pe scaun, parca viata incepe sa aiba sens si orice urma de grija dispare, ca si stearsa cu buretele.

Masor distanta de la soare la pamant cu degetele, cum facea Bear Grylls. In 30 de minute apune. Prefer sa ma lafai in scaun, privind dincolo de munti, in timp ce doi fluturi ma deranjeaza si in departare suiera Transalpina cea aglomerata.

E o liniste care imi irita urechile. Suntem la peste 1400 de metri altitudine. Fara urme de gratare in iarba, fara chistoace aruncate si fara PET-uri imprastiate. Doar noi doi, in spatele masinii cu haionul ridicat. Fiatul se odihneste si el, respirand in sfarsit aer curat.

Nu indraznesc sa ma ridic de pe scaun, e prea bine. E ca atunci cand te-ai bagat in pat la caldura, iti gasesti locul, si suna telefonul din camera cealalta… Ultimul lucru pe care ai chef sa-l faci este sa te ridici.

Este ceva special cu muntele asta. Emana feromoni care te linistesc, eu asa cred. Sau e de vina iarba, aerul curat, pustietatea? Incep sa respir mai rar, nu ma mai doare nici spatele. Scot aparatul de fotografiat, trebuie sa prind bulina asta portocalie pe care o numim soare, cum se furiseaza dupa munte.

Offf, de ce am luat bere din asta la 0.33? Nu-i nimic, frigorifica e plina. Nu sunt nori deloc. Deasupra noastra, plin de randunele care isi fac de lucru. Scot cortul, sacii de dormit si masa plianta din porbagaj. Nu-mi ia mult, si noua noastra casa provizorie este in picioare. Fara intretinere, fara chirie.



Inca e lumina. Dar se instaureaza frigul. Insa asta ma bucura. Ca partea frumoasa, abia acum incepe. Primele stele se vad deja. Zambesc ca fraierul, de unul singur, si scot nerabdator telescopul din masina. Nu e vreunul profi, de vazut ce sex au extraterestrii de pe Venus, dar merge.


Ne incotosmanim, ca in doar 2 ore s-au facut 14 grade. Undeva, la limita vederii cu ochiul liber, din cand in cand mai apar niste faruri. Ne asezam pe patura calduroasa si ne luam in brate. Incep sa ma dau mare si ii arat tot felul de constelatii si galaxii, Andromeda, M31 sau Orion. Unele le-am vazut mai devreme si prin telescop.

Imi place. Imi place sa ma intind pe spate la munte, noaptea. In campul vizual lateral nu mai apare nimic, pentru ca esti cel mai inalt. Doar tu si stelele. Te simti si te crezi ca plutesti in spatiu. De nepretuit.
O noapte ca asta imi ajunge pentru toata saptamana urbana plina de cocalari, injuraturi, praf, coruptie si poluare. Nu bate nici urma de vant. Nu am chef de muzica.

Noaptea are muzica ei.

Scot aragazul portabil si fac un ceai fierbinte. Mancam niste sandwish-uri de la pachet, niste mure cumparata de la marginea drumului si uitam de foame. E intuneric bine de tot, luna rasare spre dimineata. O stea cade.

Si dupa ce intram in cort, la lumina felinarului, linistea ne apasa. Ne inghesuim in sacul de dormit. Ma deranjeaza o radacina de sub saltea. Incepe sa fie cald si o ganganie imi da tarcoale pe la urechi.

Ma uit la ea, cum zambeste gales de sub parul blond. Are ochii aproape inchisi, e obosita si somnoroasa.Ma strange tare ca sa o incalzesc si incepe sa ma muste de buza de jos.  Am ramas noi intr-un colt, restul lumii undeva departe. O masor din priviri, o miros, o ating. Stiu ce va urma si ard de nerabdare si emotie. Inchid lumina, o sarut pe frunte si ii zic:


- N-as fi crezut ca o fata ca tine, Bianca Dragusanu, va ajunge in sacul meu de dormit!


Fuck that!!! Sa lasam gluma la o parte. Am vrut sa incep serios si sa termin serios. N-am putut. Mi-e dor de fata mea, a plecat in Canada de doar 2 zile si parca ma strang peretii, devin claustrofob si e ciudat sentiment de dor… Oricum am vrut sa termin cu Fuego, ca e ziua lui azi. N-am putut, ca iar ziceau astia ca sunt gay. Dar ideea este alta, si aici nu glumesc: vine week-endul. Urca-te in masina, transforma povestea mea in realitate, ia-ti de o aripa iubita, familia sau prietenii, si petreceti o noapte sub cerul liber, in natura. E altceva. Si e frumos.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu